tisdag 2 juni 2009

2 juni 2009 två


hej igen, jag har inte hittat kamerasladden så jag kan inte få in bilderna på smartieskakorna
som jag gjorde igår, men jag hittade en på ett annat ställe istället:)
supergoda!
här kommer receptet!:)
-
125g smör
3dl socker
2ägg
4 1/2 dl mjöl

3msk kakao
1msk vanilj socker
1tsk bakpulver
1/2 tsk salt
2dl smarties eller nonstop

SÄTT UGNEN PÅ 175*C . RÖR IHOP SOCKER OCH SMÖR. HÄLL I ÄGGEN OCH VISPA PÖSIGT. BLANDA MJÖL, KAKAO, VANILJSOCKER, BAKPULVER OCH SALT I EN SKÅL. HÄLL DET I SMETEN OCH BLANDA. TA CA 1 STOR MATSKED OCH KLICKA UT PÅ EN PLÅT MED BAKPLÅTSPAPPER. LÄMNA LITE PLATS MELLAN KAKORNA EFTERSOM DE FLYTER UT GANSKA MYCKET. PLATTA UT KAKORNA LITE, OCH TRYCK PÅ SMARTIES ELLER NONSTOP. GRÄDDA I CA 15 MINUTER, LÅT SVALNA PÅ GALLER.


Om ni provar någon gång, så låt mig veta vad ni tycker:)

och om ni har ett recept på något gott så skriv gärna det !!:D

hare bäst ska dra nu!

lägger bara in en snabb bild! Coca Cola, fan va jag är sugen!(L)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar